بدون موضوع

دلتنگ کسی باش که دلتنگت باشد

بدون موضوع

دلتنگ کسی باش که دلتنگت باشد

بدون موضوع

من الهه نویسنده ی این وبم امیدوارم خوشتون بیادازمطالبم
وقتی دلم بگیره میشم یه شاعریایه نویسنده اونقدمینویسم تادلم خالی بشه بهترین روشم اینه
عااااااشق کامنتم پس هروقت اومدین وبم حتماکامنت بذارین
فدامدااااالهه
elahe78.blog.ir
http://shangoolomangool.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

اتل متل شوتوله

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴ ب.ظ

اتل متل شوتوله

دوستای من چجوره؟

نه گل دارن نه گلستون

گلاشونوبردن گلستون

یه کامنت خوشگل بستون

اسمشوبذاکام

دوربرش لایک

آچیییییین وپاااااچییین

لایکاروبچین

خخخخخخخخ

  • الهه سوداگر

نظرات  (۸۲)

  • سجاد صالحی
  • عالییییییییییییییییییییییی لطفا به ما هم سر بزنید.
    پاسخ:
    ممنونم
    چشم
  • مَــه دیـــاران
  • سلام و درود :)
    از "خـ ـراب آبــاد"  دیدن کنید و نظرتون رو درباره عکس نوشته ها بگید...
    پاسخ:
    سلام
    چشم حتما
  • فرناز فرزان
  • هزار تا لایک :)))))
    پاسخ:
    ممنونم
  • سید رضا حسینی
  • سلام 

    خیر نه حذف نشده اون ازمایشی بود ! 



    این رو هست هنوز زز ؟


    پاسخ:
    خداروشکرکه حذف نشده
    سلام و مرسی از مطالب خوبتون. وبلاگ مارا هم دنبال نمایید.
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    ممنونم
  • ❤منتـــظر المهدی 313❤
  • زیبابود
    پاسخ:
    ممنونم
  • المهدی یأتی
  • سلام وبلاگ خوبی دارید
    ما رو هم دنبال کنید
    http://saleyasin.blog.ir
    پاسخ:
    سلام ممنونم چشم
  • امید نیرومند
  • موفق و پیروز باشی
    http://nordide.blog.ir
    پاسخ:
    ممنونم
  • آرمان زهرایی
  • مسابقات مطلب نویسی آغاز شد:
    به لینک زیر مراجعه نمایید:
    irneducation.blog.ir

    جوایز:اپلیکیشن وبلاگ شما و بنر شما در ایران اجوکیشن
    پاسخ:
    ممنونم
    دیوونه
    (لبخند)
    پاسخ:
    خخخخ
    ممنونم
  • علی محمدرضایی
  • سلام دنبالی
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
  • رضا خسروخاور
  • لایک
    پاسخ:
    ممنونم
    افرین...
    پاسخ:
    ممنون
    به به به عالیییییییی بود.............
    پاسخ:
    مرسی
  • رضا خسروخاور
  • دنبال کنید تا دنبال بشودید.
    پاسخ:
    سپااااااس
    سلام الهه جون
    بیزحمت این وبو دنبال کن اگه میشه 



    پاسخ:
    سلام
    چشم دنبالت میکنم
    دنبالت میکنم


    تو مسابقه هم بهت رای دادم
    پاسخ:
    ممنونم
    اطلاعیه در وب قرار گرفت.
    :)....:)
    پاسخ:
    مرسی
    سلام ممنون ک منو دنبال کردید با همون عنوان وبلاک خودم ذخیرم کن باز هم ممنونم عزیزم
    پاسخ:
    ممنونم خواهش
    سلام دوست عزیزم وبلاگ خیلی جالب و قشنگی دارید 
    اگه مایل باشید تبادل لینک کنیم 

    لطفا اگه زحمتی نیست واستون وبلاگ منو دنبال کنید 

    ممنون از زحمات فراوان شما دوست عزیز

    منتظرتون هستم
    پاسخ:
    سلام
    چشم دنبالتون میکنم
    لینکتونم میکنم
    ممنونم
    سلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممسلاممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
    پاسخ:
    علیکم اسلام
  • دی ال پروژه
  • وبلاگ شما رو با عنوان بدون موضوع در وبلاگم قرار دادم لطفا شما هم وبلاگ من رو با عنوان دانلود پروژه و بانک ایمیل در وبتون قرار بدین
    ممنون
    پاسخ:
    چشم
    ممنونم
  • دی ال پروژه
  • سلام
    وب زیبایی داری
    از دنبال کنندگان شما شدم
    مایلی با هم تبادل کنیم؟؟
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    مرسی بابت دنبال کردن
    بله موافقم
  • کتایون دولتشاهی
  • سلام عزیزم مطالبت عالیه.من تو رو دنبال کردم تو هم لطفا منو دنبال کن.بیا تو وبلاگم و رو گزینه سبز رنگ دنبال کردن کلیک کن
    پاسخ:
    دنبالی عزیزم
  • سروش فتحی
  • خیلی لاکچری بود
    پاسخ:
    ممنونم
    😂😂😂😂
    پاسخ:
    ممنونم
    خخخخخ
    خیلی باحال بود عزیزم
    بوس بوس
    پاسخ:
    ممنونم حوری
    بوس بوس
    سلام الهه جون
    بیزحمت این وبو دنبال کن اگه میشه 
    به تازگی نویسندش شدم. مرسی :)
    khianattt.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    دنبالش کدم
    عالی نوشتین لایک
    پاسخ:
    ممنونم
  • ادریس ساتیاری
  • خخخ
    اتل متل زدم لایک
    اینم کامنت اب دار
    هاچین واچین گلا رو بچین
    پاسخ:
    خخخخخخخخخ
    ممنونم
  • یکی از بچه های بیان
  • سلام
    دلیل بازنکردن این کلیپ:
     مرور گرتون قدیمیه
    یعنی فلش پلیرش قدیمیه

    از url یا همن قسمتی که آدرس مینویسین سمت چپش یه چیز مربعی شکل به صورت قرمز میاد
    روی اون کلیک کنید و گزینه allow را بزنید

    اگه جواب نداد لینکش رو با مرورگر explorer باز کنید.

    لینک صفحه: http://bankmazhabi.blog.ir/1395/04/10/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%BE-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D9%81%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D9%86%DB%8C

    شاید جواب بده

    یا اصلا اگه خیلی دوست دارین ببینینش لینک دانلود رو براتون میزارم خواستین دانلودش کنید
    لینک دانلود:

    http://as4.asset.aparat.com/aparat-video/a_bjc0260glh6kill536826j8i8584l7j51gi1l8841073__67b12.mp4

    ممنون که به ما سر زدین و پوذش بابت این مشکل

    خانم دکتر هنرمند
    پاسخ:
    روش اولوکه نفهمیدم
    بعدادانش میکنم
    ممنونم
    arrow
    پاسخ:
    این چیست دیگر؟
  • امید داودی
  • زیبا بوددنبال شدید لطفا در صورت تمایل شما نیز ما را دنبال کنید
    پاسخ:
    ممنونم
    بله
    دنبال شدین
  • سینا مرادی
  • خخخخخخ باحال بود
    پاسخ:
    ممنون
    باریکلا
    پاسخ:
    ممنونم
  • سینا مرادی
  • خخخخ اینم کامنت و لایک :)
    پاسخ:
    ممنونم بابت هردو
  • مهدیس سپهری
  • باریکلا
    پاسخ:
    ممنونم
  • رضا محمدزاده
  • عالیه دمت گرم
    پاسخ:
    ممنونم
    خخخخ آنلاین بودی

    ببخشید الهه جون

    شوخی کردم به دل نگیر
    پاسخ:
    بله آنلاین بودم
    منم به شوخی گرفتمش
    حالا جامعه شهری به درک

    فکر نکردی که الان ماه رمضونه مردم نمیتونن آب بخورن خخخخ
    پاسخ:
    چراتوگلوت گیرکرد؟
     من رضا،ما توی لرستان رسممونه هرکس فوت میشه تا سه شب یکی دو نفر بره سره خاک متوفی یک دعایی زیارت عاشورایی چیزی براش بخونه ،من خیلی خیلی زن عموم رو دوس داشتم به عنوان همون زن عمو نه چیز دیگه ای و اون هم همین طور بخاطر همین با اینکه 16 سال داشتم گذاشتن برم با پسرعموم شب اول با پسر عموم رفتم قبرستون(قبرستون این منطقه ما خیلی ترسناک و بزرگ و تاریک هستش فقط ی لامپ جلو درش هست)کلیدو از نگهبانش ک ی پیرمرد بود عصراون روز گرفتیم کلید رو انداختیم و وارد قبرستون شدیم که پسر عموم گفت درو قفل کن گفتم چرا گفت نگهبان گفته باید ببندی تا دزدا نیان اون چیزهایی ک روز اول سر قبر میزاریم رو بردارن گفتم باشه و بستم من چون سنم کم بود یه خورده میترسیدم ولی توی فامیل میگن من کله شقم ،با پسر عموم ک چراغ قوه گوشیش رو روشن کرده بودداشتیم میرفتیم سمت قبر ،اونجاهم خیلی بزرگ بود و حدودا از اول قبرستون تا تا مقبره خانوادگی ما که تقریبا بالاشه پیاده 1 ربع طول میکشه رسید من همین ک جلوتر میرفتیم و تاریک تر میشد ترسم بیشتر میشد به میثم(پسر عموم)  گفتم میثم یکم ترسیدم (میثم32سالشه) گفت عادیه و هیچ چیز ترسناکی اینجا نی یکم قوت قلب گرفتم و گفتم باشه رسیدیم سر قبر زن عموم دقیقا وقتی من نگا گوشی میثم کردم ساعت12و 5 دیقه بود نیم ساعتی گریهمون گرفت و زار میزدیم بعدش من شروع کردم زیارت عاشورا میخوندم ی دستم گوشی بود ی دست مفاتیح  میثم هم داشت ی دعایی توی مفاتیح میخوند من زیارت عاشورا رو ک تموم کردم شروع کردم دعای جوشن کبیر رو خوندن یه صدای حق حق میشنیدم توجه نکردم و فکر کردم میثمه میثم یکم صداشو بالابرد و کامل ام یجیب رو ک میگفت میشنیدم ولی همزمان با اون بازم صدای حق حق میومد ترسیدم و منم صدامو بالا بردم و زمزمه میکردم که بعد از یک ساعت ک حدودا ساعت2وخورده ای میشد میثم گفت رضا بسه گریه نکن تلف میشی من گفتم گریه نمیکنم و هردو همدیگه رو نگا کردیم بازم صدای حق حق میومد میثم فک کنم واس اینکه من نترسم گفت این تخیله گذشت صب شد و ما رفتیم خونع شب شد که من تصمیم گرفتم ی چراغ قوه بزرگ ک مال بابام بود رو ببرم ان روز همش شارژ زده بودم تا شارژ شه و رفتیم و بازم اون شب صدای حق حق میومد من نخواستم بگم ک میثم فکر کنه بازم تخیله تا صب از ترس میلرزیدم و صب شد و رفتیم خونه عصر من چراغ قوه رو زدم برق تا شارژ شه ولی ساعت 12 شب ک داشتیم میرفتیم کامل شارژ نشده بود و من همون طوری بردمش با خودم رفتیم سرقبر و این بار قرار بود نمازم بخونیم هر نفرمون سی تا دو رکعتی نماز واسه شادی روح زن عمو خوندیم و من نمازم که تموم میکردم و میخواس

    و میخواستم دو رکعت بعدی رو بخونم صدای حق حق شروع میشد نماز تموم شد و ساعت 2 و چهل و ی دیقه بود بازم صدای حق حق بود و تاریکی این بار میثم گف چراغو بده بینم چیه یه چراغ انداخت هیچی نبود بعد میثم شروع کرد ب دعای کمیل و ب من گف برو ی پلاستیک بیار تا آشغالایی ک دور قبر هستن رو جمع کنیم منم با صدای حق حق تمام بدنم میلرزید گفتم باش رفتم با چراغ دنبال پلاستیک تو همون دور و برا که دیدم میثم هم اومد گفت فهمیدم میترسی داشتیم دنبال میگشتیم درحالی ک هردو ساکت بودیم و ی جا وایساده بودیم هی صدای حق حق بهمون نزدیک میشد یه دفعه پشت سرمون رو نگاه کردیم دیدیم ی مرد خیلی بلند قد بهمون نزدیک میشه من ب پاش نگاه کردم دیدم ثم هستش زمزمه وار ب میثم گفتم ببین ثم داره ببین ثم داره بیشتر بمون نزدیک شد ما هردو خشکمون زده بود ک یهو اون مردع تبدیل ب ی زن با صورت فرتوت شد و ی نعره بلند کشید هردو داد زدم و من یه صلوات و ی بسم الله گفتم ک منو میثم بیهوش شدیم چشممو وا کردم دیدم صبحه ی حرف نمیتونستم بزنم ی نگا ب ساعتم کردم دیدم ساعت 6 و نیم هستش ی دس ب میثم زدم اونم بیدار شد و رفتیم خونه من تا 7 روز حرف نزدم یعنی نمیتونستم بزنم میثم 12 روز حرف نزد من بعد از هفت روز ماجرا رو ب همه گفتم و میثمو بردیم دکتر ک دکتر گفت اگه یه دیقه دیگه اون ترس ادامه داشته بودع هردتون سکته میکردین،من حالا خوب حرف میزنم ولی میثم لکنت زبون گرف ،برام مهم نیست باور کنید یاکه ن ولی من این ماجرا برام پیش اومده
    پاسخ:
    یاخدااااااااااااین همه روبخونم؟
    خلاصه پلیز
  • نشسته خنده
  • الله اکبر از عظمت این شعر
    پاسخ:
    چشه؟
    خیلیم خوبه
  • من دلم پاکه ...
  • باریک.....☺👍
    پاسخ:
    ساقولاسان
    جامعه شعر پوکید o_O یعنی‌پوکوندیش o_O
    پاسخ:
    خخخخ
    چشه؟
  • محمد دانشمند
  • سلام...
    همونجوری که تو وبم گذاشتم(نمیدونم دیدید یا نه)
    من تصمیم گرفتم چون بچه های بیان خیلی بچه های باحالی هستن....
    بقیه زیر مجموعه های me-plus رو همین جا توی بیان بزنم...
    برای همین مجبور شدم آدرس سایتم رو عوض کنم ...
    اون بالا گذاشتم ولی الان اینجا هم مینویسم..
    me-plus-adabiat.blog.ir
    پاسخ:
    مشاهده کردم
  • raha ــــــــ
  • با سلامــــــــ

    ممنونم از اینکه دنبال کردید...

    شما هم با افتخار لینک و دنبال شدید...

    با تشکـــــــــــــــــر فراوان...
    پاسخ:
    ممنونم ازتون
  • ماهان همتی
  • خخخ..خیلی باحال بود..
    هم لایک دادم هم نظر
    با اجازه دیگه برم
    پاسخ:
    ممنونم بابت هردو
  • علی رحمانی پور
  • اینم کامنت لایک هم زدم
    حالا وقت لالاس
    به یاد بچگیانداختیمون بخاطر همون لایک زدم
    تشکر
    پاسخ:
    یادبچگی بخیر
    ممنونم ازتون بخاطرلایک وکامنت
  • الهه ولی نژاد
  • 0_o
    پاسخ:
    o_<
  • مصطفی فرهمند
  • خوب بود
    پاسخ:
    ممنونم
  • اگه خدا قبول کنه .. ... یه بنده خدا
  • خخ

    جالب بود

    +
    پاسخ:
    ممنونم
  • اگه خدا قبول کنه .. ... یه بنده خدا
  • سلام


    خواهش میکنم


    آرمان های امام رو پیدا نکردم


    پیداکردم بهتون خبر میدم



    پاسخ:
    ممنونم
  • leilaaaaaaaaa mohammadi
  • آورین
    پاسخ:
    ممنونم
    :)
    پاسخ:
    :)ممنونم
    عرض کنم خدمتتون که این شعر طبق قوانین ادبیات فارسی نیست و سراینده تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت!!!ولی لایکو داره!!!
    پاسخ:
    خخ ممنونم
    Home run! Great slniggug with that answer!
  • نویسنده عشق
  • هزار و سیصد افرین :)
    پاسخ:
    میسی
  • سام نجفی نیا
  • درود
    وبلاگ زیبایی دارین
    اگر مایل به تبادل لینک و فالو کردن بودین بهم پیام بدین
    با تشکر

    */*/*شارژ  5 هزاری رایگان ایرانسل $                                  

     *-*ارسال عدد 1 به شماره 737471 *-*

    *-*ارسال عدد  2062330513  به شماره 737470 *-*

    فقط وقتی شارژ گرفتی برای لغو L را ب همین شماره بفرست .

    سریع بزنین                        

    پاسخ:
    ایرانسل نیستم
    سلام
    خیلی وبلاگ خوبی دارید
    به وبلاگ منم سر بزنید و وبلاگ منو دنبال کنید تا دنبال بشید.
    www.11018.blog.ir
    با تشکر
    با عرض سلام و تقدیم ادب و احترام 
    بنده وبلاگ شما رو دنبال می کنم اگر مایلید شما هم وبلاگ بنده رو دنبال کنید 
    متشکرم 
    مرسی عالی بود
    پاسخ:
    خواهش
    دنبال شدید
    پاسخ:
    ممنونم
    با مزه بود ممنون
    پاسخ:
    ممنونم عزیزم
  • مهران تندیس چت
  • افرین
    پاسخ:
    :)صدآفرین
    خخخ
    قالب باحاله
    پاسخ:
    ممنونم
    خخخخخ چه تبع شعری داری خخخ
    پاسخ:
    خخخخخخخخخ آیه دیه شعربه ای خوشگلی چشه مگه؟
    + اینم میشه...
    پاسخ:
    ممنون
    کامنت برای این شعر زیبا....:)))))
    خلاقی ها....
    پاسخ:
    میسی
    شدت احساسات شعرت اینقدر بالا بود که یه بسته دستمال کاغذی تموم کردم
    پاسخ:
    خخخخخخخخخخخ اوخییی
  • سید مصطفی موسوی همایون
  • لایک
    پاسخ:
    ممنون
    خیلی قشنگ بود :)
      این لایکو ورچین..تا لایک بعدی..
    پاسخ:
    میسی
    خیلی قشنگ بود  :)
    این لایکو ورچین نا لایک بعدی..
    پاسخ:
    میسی
    عالیه

    خخخخخ
    پاسخ:
    خخخخ ساقول
    سلوم :) کامنت گذاشتیدم :)
    پاسخ:
    مخسی
    😊😊
    پاسخ:
    :)

    سلام:دیروز یه جمله به آذری برام نوشتی تو کامنت رفیق چن خرفه

    من ترجمش کردم ببین درسته:)



    خخخ

    به به 



    پاسخ:
    خخخخ چهچه
  • سیّد محمد جعاوله
  • هزار آفرین
    پاسخ:
    :)ممنونم ازاینکه به خواستم توجه میکنی
  • مهران تندیس چت
  • خخخخخخخخ افلین
    پاسخ:
    صدآفرین

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.